W
związku z obchodzonym w lutym Światowym Dniem Bezpiecznego
Internetu po raz kolejny zajęliśmy się tematyką zagrożeń z
nim związanych. Jak powszechnie wiadomo Internet oferuje wiele
możliwości uczenia się, komunikacji, kreatywności i rozrywki, ale
także stwarza pewne zagrożenia dla wrażliwych użytkowników,
takich jak dzieci i młodzież.
Jak
wskazują statystyki programu Better Internet for Kids , co
drugi nastolatek w wieku 11-16 lat przynajmniej raz staje
się ofiarą niebezpieczeństw w internecie.
(source:https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/policies/better-internet-kids )
Tym
razem wszyscy uczniowie klas szóstych przez tydzień zgłębiali
temat najczęstszych zagrożeń związanych z internetem takich jak:
agresja, cyberprzemoc, sexting, fałszywa tożsamość, uzależnienia
on-line, grooming, niebezpieczeństwa portali społecznościowych,
czatów i komunikatorów oraz treści szkodliwe. Uczniowie
zastanawiali się jak mogą rozpoznać zagrożenia, unikać ich lub
jak zachować się w sytuacji, kiedy takie zagrożenie się pojawi, a
także jak pomóc młodszym kolegom lub rodzeństwu, które dopiero
zaczyna swoją przygodę z internetem.
Po
wspólnej pracy szóstoklasiści przygotowali materiały
informacyjne, które najpierw zaprezentowali w swoich klasach, a
następnie zostały przedstawione całej społeczności szkolnej i od
razu wzbudziły duże zainteresowanie.
Cieszymy
się, że razem z nami w tym samym czasie problem zagrożeń w
internecie rozważali uczniowie zaprzyjaźnionych szkół z Turcji,
Malty, Włoch i Hiszpanii, z którymi wspólnie przygotowujemy się
do projektu Erasmus+.
Problem
cyfrowych zagrożeń oraz rozsądnego korzystania z internetu jest
również priorytetem naszych działań w projektach międzynarodowych
za pośrednictwem cyfrowej platformy edukacyjnej eTwinning.
Zdjęcia
z naszych zajęć można zobaczyć klikając TUTAJ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz