Co
roku nasi uczniowie i nauczyciele biorą udział w projektach za
pośrednictwem cyfrowej platformy edukacyjnej eTwinning. Pozwala ona
nie tylko na współpracę w wymiarze europejskim z wykorzystaniem
nowoczesnych narzędzi cyfrowych, ale także stwarza możliwość
komunikacji i wirtualnych spotkań z ekspertami, organizacji
lub udziału w szkoleniach i webinariach, a także tworzenia własnych
grup tematycznych.
Poniżej możecie dowiedzieć się, co aktualnie porabiamy:)
Poniżej możecie dowiedzieć się, co aktualnie porabiamy:)
Sobota 17.02.2024
Logo projektu wybrane!
80 osób-uczniów, rodziców i nauczycieli z Łotwy i wzięło udział w głosowaniu i wspólnie zadecydowało o wygranej loga nr 1 z Łotwy! Brawo Łotwa.
,
Nasi uczniowie ze szkoły i przedszkola wspólnie rozpoczynają nowy projekt za pośrednictwem platformy edukacyjnej eTwinning. Tym razem będziemy współpracować z Łotwą-wymieniać się wiedzą, wykonywać wspólne aktywnośći i działać razem na rzecz ekologii i klimatu. Tytuł projektu: Little gardeners (Let’s sow and plant for a greener future!)
Rozpoczynamy od logo. Z wielu przygotowanych wybraliśmy po 3 z każdego kraju.
Zachęcamy do wspierania aktywności i oddawanie gosów na 2 prace, któa Waszym zdaniem najlepiej będzie oddawać tematykę projektu.
https://forms.gle/3Rbz4PzAtLkFbtL8A
wtorek, 26 listopada 2019
Poznajcie nasz nowy projekt eTwinning
wtorek, 26 listopada 2019
Nasze projekty eTwinning 2019/2020
czwartek, 28 lutego 2019
Safer Internet czyli bądź bezpieczny w sieci
W tym tygodniu zgłębialiśmy temat zagrożeń w internecie.
Poniżej możecie obejrzeć zdjęcia:)
I Etap- poznajemy zagrożenia i uczymy się je rozpoznawać
II Etap- Szukamy rozwiązań
III Etap-prezentujemy nasze propozycje rozwiązań
IV Etap - prezentujemy nasze pomysły społeczności szkolnej
sobota, 9 lutego 2019
Erasmus Day dla szkół podstawowych z Gdańska nieprzypadkowo miał miejsce w tym samym tygodniu, w którym w ponad 100 krajach całego świata obchodzony był Międzynarodowy Dzień Bepiecznego Internetu.
Wykorzystaliśmy w jego trakcie wiele zabaw, gier i aplikacji, poznając równocześnie zasady bezpieczeństwa w sieci.
Dzisiaj rozpoczynamy długo wyczekiwane ferie, ale tuż po ich zakończeniu będziemy wraz z naszymi koleżankami i kolegami ze szkół w całej Europie kontynuować tematykę mądrego korzystania z technologii, bezpieczeństwa w sieci oraz coraz powszechniejszego uzależnienia od technologii. Efekty naszych prac zobaczyć można na bezpiecznej platformie edukacyjnej eTwinning.
Polecamy zarówno naszym uczniom, jak i rodzicom stronę Sieciaki.pl, z której korzysta już prawie 178 000 użytkowników, i na której można wspólnie i w atrakcyjny sposób, poznawać zasady bezpieczeństwa w sieci, wziąć udział w konkursach i quizach.
Statystyki
Unii Europejskiej i programu Better Internet for Kids
Jeden
na trzech użytkowników Internetu to dziecko. Dzieci w coraz
młodszym wieku korzystają z internetu, korzystając z różnorodnych
urządzeń, spędzając więcej czasu w Internecie i mediach
społecznościowych, grając w więcej gier online i korzystając z
aplikacji mobilnych, często bez nadzoru dorosłych. Nowe
technologie, takie jak sztuczna inteligencja, większy zasięg,
rozszerzona i wirtualna rzeczywistość, spowodują istotną zmianę
w sposobie angażowania się i interakcji w społeczeństwie.
Internet oferuje wiele możliwości uczenia się, komunikacji, kreatywności i rozrywki, ale także stwarza pewne zagrożenia dla wrażliwych użytkowników, takich jak dzieci.
W Internecie dzieci mogą być narażone na szkodliwe treści i zachowania, takie jak cyberprzemoc, molestowanie seksualne, pornografia, przemoc lub samookaleczenia. Potrzebne są skuteczne reakcje, aby zapobiec negatywnym konsekwencjom dla rozwoju poznawczego, społecznego i emocjonalnego.
Młodzi ludzie potrzebują bezpiecznego i stymulującego środowiska, angażując się w nowe technologie i spędzając czas w Internecie. Strategia na rzecz lepszego internetu dla dzieci zapewnia działania, które umożliwią im dostęp do świata cyfrowego.
Internet oferuje wiele możliwości uczenia się, komunikacji, kreatywności i rozrywki, ale także stwarza pewne zagrożenia dla wrażliwych użytkowników, takich jak dzieci.
W Internecie dzieci mogą być narażone na szkodliwe treści i zachowania, takie jak cyberprzemoc, molestowanie seksualne, pornografia, przemoc lub samookaleczenia. Potrzebne są skuteczne reakcje, aby zapobiec negatywnym konsekwencjom dla rozwoju poznawczego, społecznego i emocjonalnego.
Młodzi ludzie potrzebują bezpiecznego i stymulującego środowiska, angażując się w nowe technologie i spędzając czas w Internecie. Strategia na rzecz lepszego internetu dla dzieci zapewnia działania, które umożliwią im dostęp do świata cyfrowego.
source: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/policies/better-internet-kids
source:https://youtu.be/pNDwoYRypV8
Jak uchronić dziecko przed zagrożeniami w sieci?
STAYING
SAFE ONLINE
CLIL MATERIALS
1)
Don’t post any personal information online – like your address,
email address or mobile number.
2)
Think carefully before posting pictures or videos of yourself.
Once you’ve put a picture of yourself online most people can
see it and may be able to download it, it’s not just yours anymore.
3)
Keep your privacy settings as high as possible
4)
Never give out your passwords
5)
Don’t befriend people you don’t know
6)
Don’t meet up with people you’ve met online. Speak to your
parent or carer about people suggesting you do
7)
Remember that not everyone online is who they say they are
8)
Think carefully about what you say before you post something online
9)
Respect other people’s views, even if you don’t agree with
someone else’s views doesn’t mean you need to be rude
10)
If you see something online that makes you feel uncomfortable, unsafe
or worried: leave the website, turn off your computer if you want to
and tell a trusted adult immediately.
Source
:
http://www.safetynetkids.org.uk/personal-safety/staying-safe-online/
CLIL source https://youtu.be/yrln8nyVBLU
piątek, 8 lutego 2019
W naszej szkole w ramach współpracy międzynarodowej i przygotowania do projektów eTwinning i Erasmus+ zostało przeprowadzone badanie ankietowe, w którym pytaliśmy rodziców o wykorzystanie smartfonów przez naszych uczniów. Udział w ankiecie wzięło 90 rodziców. Dokładne wyniki badania oraz opinie i sugestie rodziców można przeczytać w poście poniżej.
Na pytanie "Czy Państwa dziecko posiada smartfon?" 80% ankietowanych udzieliło odpowiedzi twierdzącej.
W naszej szkole w ramach współpracy międzynarodowej i przygotowania do projektów eTwinning i Erasmus+ zostało przeprowadzone badanie ankietowe, w którym pytaliśmy rodziców o wykorzystanie smartfonów przez naszych uczniów. Udział w ankiecie wzięło 90 rodziców. Dokładne wyniki badania oraz opinie i sugestie rodziców można przeczytać w poście poniżej.
Na pytanie "Czy Państwa dziecko posiada smartfon?" 80% ankietowanych udzieliło odpowiedzi twierdzącej.
Porównaliśmy ten wynik z badaniem opublikowanym w 2016 roku przez mobileclick.pl. Wśród przebadanych 714 rodziców, 82% potwierdziło, że ich dzieci korzystają z urządzeń mobilnych.
Źródło:https://mobileclick.pl/dzieci-w-mobilnym-swiecie-ile-procent-dzieci-korzysta-z-urzadzen-przenosnych/
Naszych rodziców zapytaliśmy również o dostęp do internetu w gospodarstwie domowym, który potwierdziło blisko 99% ankietowanych.
Wspomniane wcześniej żródło czyli strona mobileclick.pl publikuje ciekawe dane na temat zagrożeń w internecie, które wskazują rodzice, i wśród których dominują dwa: uzależnienie od urządzenia mobilnego i narażenie dziecka na kontakt z nieodpowiednimi treściami. Oba zagrożenia uzyskują ponad 80% wskazań. Kolejne wskazywane niebezpieczeństwo to pokrewne do uzależnienia od urządzenia mobilnego – spędzanie zbyt wielu godzin na graniu – odczuwane przez 73% zaniepokojonych rodziców. Połowa rodziców obawia się też zagrożenia ze strony obcych osób, dodatkowo 19% obawia się kradzieży urządzenia. Samodzielne zakupy dziecka w sieci niepokoją 33% rodziców.
Źródło:https://mobileclick.pl/dzieci-w-mobilnym-swiecie-ile-procent-dzieci-korzysta-z-urzadzen-przenosnych/
Nasza szkoła przygotowuje się do przeprowadzenia międzynarodowego projektu eTwinning, mającego na celu zwrócenie uwagi na nieograniczone i niewłaściwe korzystanie z technologii przez naszych uczniów.
W prace projektowe zaangażowane są instytucje z 5 krajów : Malty, Włoch, Hiszpanii, Turcji i Polski. Dlatego też zwróciliśmy się do rodziców naszych uczniów z prośbą o wypełnienie krótkiej, anonimowej ankiety przygotowanej przez tureckich partnerów projektu, dotyczącej uzależnień dzieci od technologii.
Ankieta przeprowadzona była równocześnie we wszystkich zaangażowanych w pracę krajach.
Dziękujemy rodzicom za udział. Wszystkie Państwa opinie i sugestie posłużą nam do właściwego opracowania działań projektowych.
Poniżej wyniki ankiety:
KOMENTARZE I SUGESTIE
Nasze
dzieci mają ograniczony czas do grania,w wymiarze 1 h
dziennie,piątek – niedziela. Bardzo często prace domowe zadane od
nauczycieli zmuszają dzieci do korzystania z smartfona,w
poszukiwaniu jakiejś informacji.
Mówiąc
do dzieci że odkładamy telefony i gry robią to bez problemu
Dziecko
może dłużej korzystać z komputera lub smartfona w weekendy
Bacznie
obserwować oglądane treści
Dziecko
ma dużo zajęć więc czasu na gry jest niewiele zazwyczaj w weekend
więcej korzysta z telefonu ale częściej nie na grach ale bardziej
na oglądaniu filmików z ciekawostkami np. 5mincrafts
Moim
zdaniem jest to dobre poniewaz mozemy sie z dzieckiem kontaktowac
gdzie przebywa a po drugie zadługo przebywa przy komputerze i
telefonie
Nastały
takie czasy że nie możemy zabraniać dzieciom używać smartfonów.
W szkole powinny dzieci mieć możliwość zrobić zdjęcie jeśli
nie zdarzyło przepisać z tablicy albo zrobić zdjęcie z zeszytu
kolegi . Taka możliwość ułatwiła by odrobienie pracy w domu.
Większość szkół pozwala uczniom właśnie tak korzystać z
telefonów.
nasze
dziecko dziennie spędza grając i oglądając telewizję mniej niz
godzinę, ale nie ma takiej odpowiedzi; nie wiemy jak postępowac, bo
nie mamy takich doświadczeń
Ograniczenie
dostępu do nowych technologii powinno być racjonalne i
uzasadnione.Myślę ,że wprowadzenie jasnych zasad co do czasu
korzystania powinny być ustalane z dziećmi.Tygodniowo 1h dziennie
jest wystarczającym czasem przeznaczonym na przeglądanie internetu
lub gry.W weekend czas ten wydłużamy do 2h.
Ograniczyć
dostęp do telefonów w szkole. Jedno z naszych dzieci (9lat) nie
posiada telefonu a na niektórych lekcjach jest on wymagany, jest to
dla mnie niezrozumiale.
Cieszę
się, że ktoś globalnie zwrócił uwagę na ten ogromny problem.
DZIĘKUJĘ. To straszne jak wszyscy się od tego uzależniamy.
Zabrakło
mi pytania dotyczącego innych form spędzania czasu wolnego. Moje
dziecko dziennie poświęca ok 4 g na intensywną aktywność
fizyczną.
dziecko
dostaje dostęp do komputera jak odrobi lekcje
Do
lipca 2018r. nasi synowie byli jedynymi dziećmi w szkole bez
smartfonów (w wieku 12 i 14 lat). W celu kontaktu telefonicznego
używali zwykłych telefonów komórkowych. Jednak czuli się bardzo
poszkodowani wśród rowieśników, w związku z powyższym za własne
zaoszczędzone pieniądze nabyli smartfony latem 2018. Rodzice nie
popierali tej decyzji ale ciężko się przeciwstawiać całej
szkole. Najlepiej żeby noszenie smartfonów do szkoły zostało
zabronione.
Najważniejsze,
aby dziecko wiedziało, że rodziców interesuje jak dziecko spędza
czas i co robi. Dziecko musi być pewne, że dla rodzica jest
najważniejsze.
Dzieci
zamiast grać w gry częściej oglądają youtuba
Przydało
by się szkolenie z ochrony rodzicielskiej
Moje
dzieci przede wszystkim spędzają wolny czas na zabawie w domu oraz
na świeżym powietrzu a w drugiej kolejności jest telewizor czy
gry.
W
5 pytaniu nie można wybrać żadnej aktywności fizycznej tylko same
statyczne czynności.Moje dzieci uwielbiają ruch ale gdy w weekend
wrócimy że spaceru m0gą pograć na tabletach czy konsoli.W
tygodniu nie grają na tabletach.
Uważam,
że każde dodatkowe zajęcia uczące mądrego korzystania z
technologicznych środków przekazu jest potrzebne. Nie możemy w 100
% wyeliminowac technologii z naszego i naszych dzieci życia.
Najważniejsza jest nauka mądrego jej wykorzystywania.
Jakiś
czas temu było w szkole spotkanie na temat uzależnień od
smartfonów, moje dziecko bardzo poważnie podeszło do tematu.
Myślę, że dobrze by było żeby częściej odbywały się takie
spotkania.
Moje
dzieci lubią sport
Popieram
zakaz korzystania z smartfonów i tabletów w szkołach
Uważam
że dzieci muszą mieć dostęp do korzystania z Internetu i różnego
rodzaju tabletów czy konsoli z racji na to w jakich czasach żyją.
Ale rodzice muszą określić jasne zasady, kiedy i jak dlugo dzieci
mogą z nich korzystać
Niestety,
nieograniczone korzystanie z technologii może zaszkodzić dziecą,
ale nie zawsze istnieje możliwość kontrolowania przestrzegania
zasad i ograniczeń.
Dzieci
korzystają z internetu także w celu nauki.
Dziecko
dostaje możliwość grania na Tablecie przez 1 gdzinę tylko w
weekend, pod warunkiem, że jego zachowanie przez cały tydzień było
właściwe. Możliwość gry na Tablecie jest formą nagrody.
Nasze
dzieci korzystają z mediów w sumie 1-2 dziennie. Czytamy im też
codziennie i bardzo to lubią. Mają przy tym, oboje, poniżej 10
lat, więc nadzór nad nimi jest, jak sądzę, prostszy, w tych
kwestiach, niż nad dziećmi starszymi. Co do ostatniego pytania ->
zainteresować się mocniej dzieckiem, odłączyć stopniowo od
ekranu, rozmawiać z nim o mediach, zorganizować mu bardziej czas, w
tym, koniecznie, wspólny - mam nadzieję, że to jest dobrą
odpowiedzią. :)
Uważam,
że w szkole powie iej być zakaz noszenia włączonych telefonów.
Gry tylko w weekendy i to z ograniczeniem czasowym.
Brak
informacji dot. spędzania wolnego czasu w inny sposób. Brak
informacji dot. czasu spędzonego w internecie z powodu zadanych prac
domowych.
Dobrym
rozwiązaniem byłaby edukacja rodziców w tej kwestii.
jak
moje dziecko lubi spędzać czas wolny : wychodzi na dwór z innymi
dziećmi i się bawi. Lub układa klocki, lub rozwiązuje zadania
logiczne. Co to za ograniczone pytanie. Albo pytanie o ile godzin
dziennie: pn-czw 0, rano w weekendy mogą 3.
konsekwencja
to podstawa działania, również w kwestii ograniczeń z korzystania
ze sprzętów elektronicznych
Moje
dzieci są zbyt małe, aby zdążyły uzależnić się lub nadużywać
technologię, ale chętnie dowiedziałabym się jak postępować z
dziećmi w tych czasach, kiedy technologia jest jednak w pewnym
sensie potrzebna i umiejętność posługiwania się nią.
moje
dzieci spędzają średnio do 30 min przed telewizorem
jest
zbyt duży nacisk na posiadanie telefonu, tabletu itp. już
pierwszoklasiści posiadają swoje smartfony, wobec czego moje
dziecko, które nie posiada telefonu ze względu na poglądy
rodziców, czuje się gorsze
W
pytaniu jak dziecko lubi spędzać czas nie ma odpowiedzi:bawi się z
kolegami oraz bawi się sam np klockami
wskazane
zajęcia dla dzieci w temacie zagrożeń związanych z uzależnieniem
od IT
Organizacja
szkoleń dla rodziców w szkole dziecka
mądre
korzystanie z technologii wspiera rozwój dziecka
Kontrola
nad dzieckiem które korzysta z Internetu musi byc. Muszą być jasno
postawione granice. I dobrze by było jeśli byłby zakaz korzystania
z telefonów w szkole.
W
pytaniach dotyczących czasu wolnego jest bardzo ograniczony wybor
odpowiedzi. Dzieci spędzają go również w inny sposób np. Z
rówieśnikami, rozwijając zainteresowania jak taniec czy sport.
Ankieta jest bardzo uproszczona.
Nie
mamy telewizora - Ile godzin dziennie Państwa dziecko spędza grając
i oglądając telewizję ? *- brak możliwości wyboru odpowiedzi "0"
pytanie
o czas wolny powinno być również pytaniem otwartym
brak
sugestii
Szanowni
Państwo, uważam, że ankieta jest niemiarodajna i odpowiedzi w
kafeterii oraz pytania zostały źle skonstruowane. Np. łączenie
korzystania ze smartfona i oglądanie telewizji jest błędem. Córka
codziennie ogląda dobranockę, ale ze smartfona korzysta tylko w
weekend lub nawet rzadziej, więc 1 godzina dziennie wykorzystana
jest właśnie na oglądanie. Pyt. Czy zostały ustalone zasady, co
do ograniczeń, moja odp. tak jest tylko częściowo prawdą. Nie
było potrzeby ustalania ograniczeń, gdyż dziecko nigdy nie miało
potrzeby korzystania nadmiernie z tableta/smartfona, których nie ma.
Nie ma też na to czasu. Sposoby spędzania czasu: bardzo mało opcji
do wyboru. Wybrałam również smartfon, bo lubi, nawet jeśli
korzysta 1 x na 2 tyg., ale znacznie bardziej lubi sport, podróże
czy gry planszowe. Żeby zbadać problem warto byłoby nieco zmienić
ankietę, by była szersza i poprawna metodologicznie. Mam nadzieję,
że moje uwagi nie sprawiły przykrości.
Nie
mamy telewizji w domu. Dostęp do smartwonów jest ograniczony dla
dzieci więc nie mogę odnieść się do pytania ile czasu spędza
przy komputerze ani pytania jak lubi spędzać czas wolny (o sporcie
nie ma ani słowa) bo dzieci nie przesiadują pod telewizorem ani
komputerem ani smartfonem.
Uwaga
do pytania "Ile godzin dziennie Państwa dziecko spędza grając
i oglądając telewizję ? " - moje córki oglądają tv TYLKO I
WYŁĄCZNIE W WEEKEND - brak takiej opcji do zaznaczenia. Smartfon
córki posiadają (o ile smartfonem można nazwać telefon sprzed 5 i
7 lat) - do kontaktu z nami.
Rozmowa
z dzieckiem i kontrola rodzicielska to podstawa. Niestety nie wszyscy
rodzice są tego świadomi, lub z lenistwa pozwalają dzieciom na
swobodę.
trzymam
kciuki aby projekt doszedł do skutku
Nie
żyjemy w średniowieczu i wszyscy mamy dostęp do technologii a
tylko od rodziców zależy czy ten dostęp jest nieograniczony.
poniedziałek, 3 września 2018
Co
roku nasi uczniowie i nauczyciele biorą udział w projektach za
pośrednictwem cyfrowej platformy edukacyjnej eTwinning. Pozwala ona
nie tylko na współpracę w wymiarze europejskim z wykorzystaniem
nowoczesnych narzędzi cyfrowych, ale także stwarza możliwość
komunikacji i wirtualnych spotkań z ekspertami, organizacji
lub udziału w szkoleniach i webinariach, a także tworzenia własnych
grup tematycznych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz