czwartek, 10 stycznia 2019

Grywalizacja z wykorzystaniem e-oceniana

W styczniu w naszej szkole podczas zajęć sportowych, wybrane klasy zdobywać będą specjalnie przygotowane cyfrowe odznaki. Będą one reprezentować różne rodzaje osiągnięć. Przez kolejne tygodnie sprawdzamy, jak grywalizacja wpłynie na motywację naszych uczniów do wykonywania kolejnych, czasami trudnych zadań. 

Odznaki przygotowane zostały w specjalnym programie Open Badges. 
Umożliwiają one wchodzenie na kolejne poziomy "gry", tworzenie własnej, unikatowej kolekcji, którą można udostępniać w sieci. Każda zdobyta odznaka zawiera dane o umiejętnościach ucznia. Te dane można wyświetlać i porównywać, pomagając uczniom dowiedzieć się więcej o sobie oraz o swoich postępach w sporcie. Będzie to nowe doświadczenie oraz możliwość  rywalizacji w celu pokonywaniu kolejnych wyzwań!

Zdjęcia oraz informacje na ten temat można zobaczyć tutaj



Grywalizacja lub gryfikacja lub gamifikacja (ang. gamification) – wykorzystanie mechaniki znanej np.gier fabularnych  i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania ludzi. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp. Grywalizacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe.

Źródło :https://pl.wikipedia.org/wiki/Grywalizacja




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz