Kolejny miesiąc z grami za nami. W związku z dużym zaangażowaniem naszych uczniów w lekcje z wykorzystaniem gier i e-oceania, przyszła pora na kolejny etap - wprowadzenie nowych gier i aplikacji oraz wyjście poza ławę szkolną.
Tym razem W klasach IV-VIII odbywały się zajęcia, w których uczestniczyła nie tylko młodzież, ale i nauczyciele zainteresowani korzystaniem z technologii. Na zajęciach komputerowych, informatyce, biologii i języku angielskim sprawdzaliśmy ciekawe gry i aplikacje edukacyjne poznane w ramach
szkolenia Game Based Learning, które odbyło się w Helsinkach i
Talinie w ubiegłym roku, i w którym uczestniczyli nasi pedagodzy.
Tradycyjnie zaczęliśmy od "Polowania na kody". Poszukiwacze skarbu przemieszczali się po szkole, rozwiązując kolejne zadania.
Następnie wypróbowaliśmy poznaną nowość - grę Saarella. Jest to gra zespołowa, która polega na wspólnym przetrwaniu na wyspie. Gracze zbierają pożywienie, budują sklepy, szkoły, dbają o plony, łowią ryby, zbierają zboże . Podczas tej gry uczniowie muszą się komunikować ze sobą, gdyż bardzo ważne są ich wspólne decyzje.
Następnie wypróbowaliśmy poznaną nowość - grę Saarella. Jest to gra zespołowa, która polega na wspólnym przetrwaniu na wyspie. Gracze zbierają pożywienie, budują sklepy, szkoły, dbają o plony, łowią ryby, zbierają zboże . Podczas tej gry uczniowie muszą się komunikować ze sobą, gdyż bardzo ważne są ich wspólne decyzje.
I to właśnie ta współpraca była największym wyzwaniem, ale równocześnie sprawiła nam największą radość.
Gra może być ciekawym narzędziem przydatnym podczas lekcji wychowawczych, aby
integrować zespół klasowy lub zaobserwować ewentualne problemy w kontaktach
pomiędzy rówieśnikami.
Z uczniami klas IV-V graliśmy w Switch &Glitch i Blockly Games.
Switch&Glitch
polega na kodowaniu za pomocą strzałek. W tę grę można grać
pojedynczo, ale też w zespole. Natomiast Blockly Games proponuje
uczniom 7 typów gier i zabaw edukacyjnych: puzzle, labirynt, ptak, żółw, animacja, muzyka,
staw. Wszystkie wymienione gry bardzo dobrze przygotowują uczniów
do nauki programowania i sprawiają im dużo radości, umożliwiają naukę przez zabawę.
x
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz