aplikacje

Aplikacje najchętniej i najczęściej używane w naszej szkole (również online)






Aplikacja Wheel Decide to interaktywne koło, które przydaje się do losowania - jak w kole fortuny:) Można losować , numery, słownictwo, pytania, odmian czasowników, pytań itd. Pola koła są edytowalne więc możliwe jest tworzenie róznych wersji na potrzeby każdej lekcji i każdej grupy.  







Wyjątkową cechą tego narzędzia jest możliwość uporządkowania wszystkich treści potrzebnych do przeprowadzenia lekcji: filmów, tekstów, poleceń dla uczniów, dokumentów, nagrań audio, linków do zewnętrznych zasobów, innych prezentacji na jednym slajdzie. Dzięki funkcjom umożliwiającym dodawanie interaktywności do dowolnych elementów prezentacji oraz dużych możliwościach uatrakcyjnianiu treści poprzez opcje ich animowania, Genially pozwala na utworzenie kompletnego zasobu umożliwiającego przeprowadzenie lekcji każdego przedmiotu. 



Prosty sposób tworzenia własnych materiałów dydaktycznych. Umożliwia szybkie tworzenie interaktywnych narzędzi dydaktycznych i dostosowywanie ich indywidualnie do grupy za pomocą jednego kliknięcia.









Platforma Milage Learn+ wspiera samodzielną naukę uczniów i dostosowana jest do różnych stylów uczenia się. Zawiera również funkcję grywalizacji o różnych poziomach trudności ćwiczeń a także ocenę umiejętności samodzielnych i wzajemnych, promuje umiejętności cyfrowe, komunikacyjne i współpracy. Uczniowie mogą samodzielnie sprawdzać poprawność wykonania zadań oraz przyznawać punkty za pracę kolegom i sobie. 






Aplikacja Symbaloo pozwala uporządkować swoje ulubione strony www, zakładki (w formie kafelków) zapisane są w chmurze. Program pozwala również przygotować lekcję online dla uczniów - można dodawać różne treści multimedialne (filmy, artykuły, quizy, gry edukacyjne itp.)






Mentimeter pozwala na szybkie badanie opinii (np. uczniów, uczestników spotkania, szkolenia itp.) Jednym z najbardziej efektownych jest tworzenie chmury słów. Po przygotowaniu i uruchomieniu prezentacji przez prowadzącego uczestnicy mogą wpisywać swoje słowa korzystając ze smartfonów, tabletów lub komputerów z dostępem do internetu. 



Aplikacja Pixton to narzędzie bardzo pomocne przy tworzeniu opowieści, bajek, historii, omawianiu lektur, powtórkach. Można je także wykorzystać do tworzenia opowieści do klasowego pokoju zagadek. Wystarczy, że w komiksowych dymkach opisze się krótko zadania i miejsca, gdzie można je znaleźć. Można tworzyć komiksy i avatary. 






Program Storybird to prosty i intuicyjny program do tworzenia ilustrowanych historii w postaci  książek.
W zasobach programu znajduje się wiele ilustracji przygotowanych przez grafików i plastyków.




Open Badges poznaliśmy dzięki   Martowi  Laanpere i Hansowi Poldoi z Uniwersytetu w Talinie. Otwarte odznaki to wizualne ikony osiągnięć, przynależności, autoryzacji lub innej relacji zaufania udostępnianej w sieci. Otwarte Odznaki reprezentują bardziej szczegółowy obraz, ponieważ mogą być prezentowane w ciągle zmieniających się kombinacjach, tworząc stale zmieniający się obraz uczenia się przez całe życie- rówieśnicy  mogą oceniać się na wzajem.
Do szkolnej praktyki mogą być wykorzystane jako interaktywny sposób motywowania uczniów do podejnmowania działań, za którymi zazwyczaj nie przepadają i w konsekwencji kształtować nawyk i zmianę postawy(Grywalizacja).


Socrative pozwala przeprowadzać quizy i różnego typu testy, korzystając ze smartfonów, tabletów i laptopów. Jest atrakcyjny dla ucznia, dzięki czemu bardziej motywuje do aktywności w czasie zajęć. Nauczyciel może na bieżąco oceniać wiedzę ucznia, a uczeń od razu otrzymuje informację zwrotną. Dzięki wizualizacji wyników można od razu oszacować poziom opanowania wiadomości ucznia oraz całej grupy. W razie potrzeby można wydrukować papierową wersję quizu, co stanowi dodatkowy atut w przypadku nieprzewidzianych trudnosci.




Plickers to aplikacja, dzięki której możemy przeprowadzić szybką sondę lub test. Do jej wykorzystania nasi uczniowie nie potrzebują żadnych urządzeń elektronicznych. Wystarczy smartfon lub tablet z dostępem do internetu dla nauczyciela i wydrukowane specjalne QR kody dla ucznów.

Taki zestaw z powodzeniem możemy wykorzystać wychodząc ze szkolnych ławek i udając się na zajęcia w terenie. Będzie to także fajne narzędzie dla tych, którzy lubią organizować przeróżne quizy podczas wycieczek.





Kahoot znają już w naszej szkole chyba wszyscy. Korzystamy tutaj z urządzeń szkolnych – tablety i iPady lub z mobilnych urządzeń uczniów (BYOD). Po wpisaniu numeru PIN gry oraz swojego loginu na urządzeniu pojawia się quiz, ankieta lub gra. Poziom emocji dodatkowo podnosi muzyka w tle:) Po głosowaniu widać wyniki w układzie słupkowym. To jedna z najbardziej lubianych przez naszych uczniów form testowania zdobytej wiedzy oparta na rywalizacji i wzbudzająca wiele emocji, nawet jeśli odbywa się na 8 lekcji:)
Podczas wizyty w szkole w Ostravie mogliśmy zaprezentować naszym czeskim kolegom jak z niego korzystamy. Uczniowie zareagowali bardzo entuzjastycznie:)



LearningApps to bezpłatna platforma służąca do tworzenia multimedialnych i interaktywnych modułów edukacyjnych z której korzystamy już od dawna, ale warto tu o niej wspomnieć. Jest to platforma bezpłatna. Znajdują się tu ćwiczenia oraz formaty zadań. Moduły w ramach LeaningApps mogą być opublikowane i dowolnie wykorzystywane podczas lekcji. Za pomocą aplikacji można utworzyć interaktywne quizy, ankiety, sondaże lub całe moduły tematyczne. Do każdego zadania generowany jest automatycznie QR kod, co daje możliwość wykorzystania aplikacji w nauczaniu opartym na grach w terenie lub podczas zajęć terenowych. Nasi uczniowie wykorzystali aplikację do gier terenowych z wykorzystaniem zestawów SAM labs Steam kit




QuizletJest aplikacja bardzo popularna nie tylko w naszej szkole ale również w innych , zaprzyjaźnionych szkołach szkołach europejskich, szczególnie do nauki nowych słówek. Umożliwia tworzenie własnych testów i gier.


Insta.Ling jest stroną www do bezpłatnej nauki słówek wykorzystywaną przez nas głównie do nauki języków obcych . Nauczyciel przydziela słówka z omawianego tematu , a uczniowie razem z Insta.Ling powtarzają je w domu. Nauczyciel i rodzice dostają szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce, a Insta.Ling dba, aby powtórki słówek były dostosowane indywidualnie do potrzeb ucznia.


E-zadania  można znaleźć w zakładkach Język angielski lub Science Corner na stronie szkoły lub klikając na poniższe linki



Inne aplikacje:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz