lekcje

Eko-pomoce i ozdoby

W naszym Słonecznym zakątku uczniowie coraz częściej do wykonywania ozdób oraz pomocy naukowych wykorzystują materiałty z odzysku. 
Oprócz pozytywnego wpływu na środowisko i kształtowania nawyków proekologicznych, w takich zadaniach jeszcze lepiej rozwija się kreatywność!





Eko-cekinowa tablica

Uczniowie klas 1-3 mają okazję korzystać podczas zajęć z tablicy cekinowej. W ten sposób zajęcia są nie tylko ciekawe, ale i relaksujące. Tablica jest oczywiście wielorazowego użytku, a więc oszczędzamy kolejne drzewa, ponieważ  do rysowania i pisania nie wykorzystujemy papieru. 








Xmas lessons
















Lesson about school feelings and emotions
















27.09.2021

UNIT1
Quizlet 







26.09.2021
Eurpean Day of languages


9.09.2021
European  Day of Languages

A Week of story creating



10.05.2021
Family May CLIL







I want to ride my bicycle:0 w kl. IVa




                                                                                 Family cooking w kl. VIe





17.02.2021
Dzisiaj w naszej świetlicy obchodziliśmy Światowy Dzień Kota, aby poznać różnorodnośc kocich ras, podkreślić znaczenie kotów w naszym życiu oraz zwrócić uwagę na potrzeby. Był też czas dla młodych artystów, którzy podeszli do tematu w bardzo kreatywny sposób:)









12.02.2021

Happy Valentine's

Każda pora jest dobra na zabawę i kreatywność.
Nasi uczniowie wraz z paniami ze Słonecznego zakątka przygotowali pocztę walentynkową, za pośrednictwem której przesyłać będzie można życzenia (oczywiście z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa)
Świetna zabawa, a przy tym nauka nie ustają nawet w tym trudnym dla wszystkich czasie:))))















27.01.2021

Plan na nowy semestr                                                                                           KLIKNIJ I SPRAWDŹ





12.11.2020
Przepis na rozwijanie kreatywniści: Patyczaki!!!
Potrzebne materiały to: patyki, włóczka lub sznurek, klej, plastikowe oczy z ruchomymi źrenicami, nożyczki. Wykonanie: patyki owijamy włóczką, włosy robimy z wełny lub sznurka- tniemy w krótsze kawałki, związujemy w kitka, warkocz lub luźne wg własnego pomysłu przyklejamy do patyka, przyklejamy oczy i usta i gotowe. Wykonanie: patyki owijamy włóczką, włosy robimy z wełny lub sznurka- tniemy w krótsze kawałki, związujemy w kitka, warkocz lub luźne wg własnego pomysłu, przyklejamy do patyka włosy oczy, usta i gotowe
Efekt: świetna zabawa z materiałami z odzysku, naturalna nauka kreatywności i czytania ze zrozumieniem (instrukcja), no i  piorunujący efekt końcowy!!!!! Brawo!













16.10.2020

Nie tylko w  ramach działań projektowych, ale również na codzień, promujemy  w naszej szkole czytanie. Dzięki rodzicom naszych uczniów mamy  świetnie wyposażoną bibliotekę, w której  każdego czytelnika witają z uśmiechem  pani Ola i pan Leszek. W zbiorach biblioteki mamy zarówno najnowsze tytuły, jak i te bardziej klasyczne, w wersji papierowej, czasem w elektronicznej, w języku polskim oraz angielskim, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
W szkole znajduje się również czytelnia oraz kącik czytelniczy, zorganizowany przez nasze niezawodne panie ze Słonecznego Zakątka:) To własnie tam, w ciszy i spokoju, można oddawać się przyjemności czytania. 
Bardzo nas cieszy, że nasi podopieczni tak chętnie sięgają po książki zamiast po telefon czy gry, bo jak wiadomo- czytanie rozwija wyobraźnię:)
Warto dodać, że rokrocznie jesteśmy uczestnikami Wielkiego Maratonu Czytelnniczego!
Na zdjęciach - Kącik czytelniczy i wspólne czytanie książek w Słonecznym zakątku.












16.09.2020



08.09.2020

Three little pigs


Little Red Riding Hood   



16.02.2020

Przez cały tydzień w Słonecznym zakątku rozmawialiśmy, bawiliśmy się oraz wykonywaliśmy prace walentynkowe. Wszystko po to , żeby w piątek móc obdarować swoich bliskich Walentynkami, wszyscy byli ubrani na czerwono. Atrakcją było robienie zdjęć w specjalnie przygotowanych ramkach. 
Zdjęcia z domino - oczywiście zabawa, ale również ćwiczenie dodawania.
Wszystkie te zajęcia były nie tylko dobrą zabawą ale i przyjemną nauką-po raz kolejny z wykorzystaniem metod STPM.



















10.02.2020

Zabawa z balonami z okazji karnawału oraz na zakończenia okresu świątecznego oraz koncert kolęd klas 0,  które zaprosiliśmy do świetlicy.










27.01.2020

Mega Misja to cykliczne zajęcia na podstawie ogólnopolskiego programu, który ma na celu podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji dzieci. Aby dostosować się do potrzeb dzieci, wyzwania oparte są na mechanizmie gry edukacyjnej. Pojawiają się w niej animowani bohaterowie, którzy mają mnóstwo pytań i kłopot z pewnym cyfrowym wynalazkiem. Nasi uczniowie pracując w grupach podejmują w ramach misji kolejne zadania. Tym razem do tego celu wykorzystaliśmy nowoczesne technologie, aplikacje i platformę edukacyjną.
Przy realizacji wyzwań mali mistrzowie uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, unikać niebezpieczeństw w sieci, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć wiarygodne informacje w internecie, tworzyć i obrabiać proste grafiki, dźwięki i filmy.
Podczas dzisiejszej Misji odkrywaliśmy "Szyfr Emotikonów". 
Odgrywaliśmy również scenki tematyczne, rysowaliśmy emotikony, szyfrowaliśmy swoje wiadomości.











09.01.2020

Dziś w Słonecznym Zakątku w roli głównej literki oraz figury geometryczne:)
Dzieci podczas zabawy układały swoje imiona oraz obrazki z figur.










04.01.2020
Tym razem w naszym szkolnym Słonecznym zakątku, wykorzystując metody polisensoryczne postanowliśmy wraz z uczniami klas I-IV sprawdzić koordynację wzrokowo - ruchową oraz jak to jest z rozróżnianiem stron - lewa, prawa. 
Mali odkrywcy losowali  także wzory, według których układali kształty.
Również tym razem do zabawi oraz dekoracji wykorzystaliśmy własnoręcznie przygotowane, ekologiczne materiały wielorazowego użytku. 













13.12.2019


Dzień Guzika w świetlicy szkolnej

Kolejna odsłona wykorzystania polisensorycznych metod PTLM, które pozwalają uczyć poprzez zabawę, ruch i zmysły uwzględniając różne style uczenia się, wiek i zakres tematyczny, pozwalające na większą atrakcyjności, efektywność nauki oraz wzrost motywacji, energii i dobrego samopoczucia związanego z ruchem naszych dzieci.
Tym razem nauczyciele "Słonecznego zakątka"  wraz z  dziećmi z klas I-IV podczas obchodów Dnia Guzika wspólnie bawili się oraz wykonywali prace plastyczne wykorzystując guziki. Zabawy były różnorodne np. "Guzik parzy", układanie guzików od najmniejszego do największego, kto szybciej zbierze najwięcej guzików, którego guzika brakuje, rzut guzikiem, oraz wyścigi guzików tzw pchełki. Również układaliśmy "guzikowe obrazki". Na koniec zajęć dzieci uczyły się przyszywać guziki oraz robiły prace plastyczne. Odbył się również konkurs kto szybciej zapnie sweterek.
Było super!


















12.12.2019

Nasi nauczyciele ze "Słonecznego zakątka" nie przestają zaskakiwać dzieci nowymi pomysłami na naukę przez zabawę. Tym razem dzieci ćwiczyły współpracę w zespole zadaniowym, refleks i  logiczne myślenie. Jak zawsze była dobra zabawa i mnóstwo emocji. Aż nie chciało się wracać do domu.....














11.12.2019

Kolejna odsłona metod STPM.


Nasi uczniowie  kolejny już raz wzięli udziału w zabawach  z wykorzystaniem metod STPM, organizowanych przez nauczycieli naszej świetlicy "Słoneczny zakątek".
Dodatkowo po raz pierwszy dzieci miały możliwość nauki  z nowymi klockami rozwijającymi wyobraźnię przestrzenną.
To była świetna zabawa! Dziękujemy:)
















09.12.2019


Podczas gdy nasi partnerzy w grudniu  pracowali wspólnie na spotkaniu w Konyi, my wraz z uczniami prowadziliśmy zajęcia z wykorzystaniem metod STPM. Była to świetna forma wspólnego spędzania czasu i budowania relacji - bez gier komputerowych. Uczniowie wykonali w szkole ciastolinę według specjalnego, tajnego przepisu, a następnie stworzyli z niej swoje własne arcydzieła:) Graliśmy też w  gry z wykorzystaniem ruchu,hula-hop i spadochronu animacyjnego oraz wspólnie tworzyliśmy i opowiadaliśmy historie tematyczne. Była świetna zabawa. Wszystkie te atrakcje przygotowane zostały dla dzieci przez nauczycieli świetlicy szkolnej.

W trosce o środowisko naturalne do zabaw wykorzystano materiały ekologiczne. Z takich materiałów uczniowie i nauczyciele stworzyli też współnie jako podsumowanie dekoracje świąteczne.













24.11.2019
W ubiegłym tygodniu nasi uczniowie poznawali w praktyce metody STPM i SmartEnglish.
Podczas zajęć dla klas I-III w Światowym Dniu Życzliwości i Pozdrowień, Dniu Pluszowego Misia oraz na lekcjach przyrody w kl. IV i  języka angielskiego w klasach V-VII nauczyciele próbowali, jak sprawdzają się nowo poznane metody, które dają narzędzia do nauczania przedmiotów poprzez zabawę, ruch i zmysły uwzględniając różne style uczenia się, wiek i zakres tematyczny, w tym  nauki "w ruchu", pozwalającą na większą atrakcyjności, efektywność nauki oraz wzrost motywacji, energii i dobrego samopoczucia.
W zajęciach mogli też uczestniczyć inni nauczyciele, co pozwoliło im poznać ich zalety i dostosować je do nauczania swoich przedmiotów.

Poniżej kilka zdjęć z naszych zajęć



 Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień.
Tego dnia uczniowie byli ubrani na żółto lub pomarańczowo. Podczas przerw śródlekcyjnych uczniowie mogli pozdrawiać nauczycieli, kolegów, koleżanki mówiąc im miłe słowa przez mikrofon, tak by wszyscy to słyszeli. Zostały zawieszone plakaty, na których można było  narysować emotki lub napisać pozdrowienia. Każdy mógł zrobić sobie zdjęcie w "wesołej ramce". 
















Dzień Pluszowego Misia
.Tego dnia uczniowie przynieśli do szkoły swoje ukochane maskotki. Wspólnie bawiliśmy się z nimi, tańczyliśmy. Każdy mógł opowiedzieć historię swojego misia. Wszystkie misie mogły również skorzystać z porady lekarskiej. Tego dnia w świetlicy powstał kącik lekarski, w którym pani doktor badała misie. Uczniowie wykonywali również prace plastyczne - misie różnymi technikami plastycznymi.








Zajęcia językowo-przedmiotowe z wykorzystaniem materiałów z recyklingu





Storytelling " Musical instruments"




Speaking boards- Healthy lifestyle




25.01.2019
W tym tygodniu uczniowie wybranych klas IV-VII po raz pierwszy korzystali z naszej nowej, mobilnej pracowni tabletowej. Młodzi programiści, korzystając z zestawów SAM LABS- STEAM KIT oraz iPadów, pracowali nad nowymi projektami, łączącymi programowanie i kodowanie z nauką przedmiotów przyrodniczo-matematyczno-artystycznych.
Pojazdy zostaną wykorzystane do gry z wykorzystaniem QR kodów. Zadania w grze z QR kodami  są również autorskim pomysłem uczniów i mogą być wykorzystywane na wszystkich przedmiotach. Na takich lekcjach nie da się nudzić:)
















10.12.2018
W listopadzie i grudniu 2018 testowaliśmy na różnych przedmiotach aplikacje do e-oceniania takie jak Socrative i Plickers. Bardzo spodobały się uczniom, dlatego zagoszczą na stałe jako sposób sprawdzania wiedzy "przyjazny" uczniowi:)



9.10.2018
Nauczyciele naszej szkoły podczas wizyty projektowej Erasmus+ w zaprzyjaźnionej szkole w Ostravie poprowadzili lekcje, na której zademonstrowali wykorzystywane u nas aplikacje. Uczniowie czescy z wielkim entuzjazmem przyjęli taką formę nauki.



20.05.2018
Nasi uczniowie już od wielu miesięcy korzystają na lekcji z możliwości jakie dają aplikacje takie jak Quizlet, LearningApps, czy Kahoot. Stały się one stałymi elementami lekcji. Dzięki nim nauka stała się zabawą no i można trochę pograć:)



28.10.2016
Do prowadzenia lekcji z tabletami przydadzą się dotykowe komputery o imponujących rozmiarach. Stały się wyposażeniem dwóch sal komputerowych w naszej szkole.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz